مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-12دانش

سند ملی کودکان اصل «محرمانگی» در رحم جایگزین و اهدای جنین را حفظ می کند؟


درحالیکه چندی پیش مصوبه «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» توسط رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد، کارشناسان حقوقی حوزه کودک این سند را دارای نوآوری ها و ابتکاراتی جدید و در برخی موارد هم اشکالات و ابهاماتی به برخی از مواد این سند وارد کرده اند.

- سند ملی کودکان اصل محرمانگی  در رحم جایگزین و اهدای جنین را حفظ می کند؟ درحالیکه چندی پیش مصوبه سند ملی حقوق کودک و نوجوان توسط رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد، کارشناسان حقوقی حوزه کودک این سند را دارای نوآوری ها و ابتکاراتی جدید و در برخی موارد هم اشکالات و ابهاماتی به برخی از مواد این سند وارد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصوبه سند ملی حقوق کودک و نوجوان که در جلسه سال 97 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، به تصویب رسیده بود، چندی پیش توسط رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

این سند که دارای 14 ماده است و در بخشی از متن آن آمده است که در طول چند دهه اخیر، موضوع حقوق کودک در عرصه بین المللی نیز محور توجهات نهادهای بین المللی و دولت ها قرار گرفته است.

تدوین و تصویب کنوانسیون حقوق کودک حاکی از دغدغه جامعه بین المللی در زمینه حقوق کودک است که جمهوری اسلامی ایران نیز به این پیمان نامه بین المللی به طور مشروط ملحق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند ملی کودکان اصل «محرمانگی» در رحم جایگزین و اهدای جنین را حفظ می کند؟

سند ملی کودکان اصل «محرمانگی» در رحم جایگزین و اهدای جنین را حفظ می کند؟